Jaguar

Velké německé a britské automobilky se v poslední době potýkají s problémy při výrobě svých elektromobilů.

Důvodem je dodavatel baterií, který nedokáže poskytovat akumulátory požadované kvality, což má dopad na celkový výrobní proces. Situace postihla zejména odběratele baterií od závodu LG Chem, který je situován v Polsku, ale momentálně ho trápí problémy s kontrolou kvality. Z toho důvodu nemají automobilky při produkci elektromobilů kvalitní baterie, a tak jsou některé nuceny omezit, či dokonce pozastavit výrobu, informuje The Verge.

Výrobní závod LG Chem, který produkuje baterie pro elektromobily, je v Evropě jedinou odnoží korejského LG, které dodává tyto zdroje energie pro tak velkých výrobců jako jsou Audi, Mercedes-Benz, zda Jaguar Land Rover.

Právě tato trojice však nyní doplácí na nekvalitní akumulátory, které polská továrna vyrábí a v poslední době nedokáže naplnit plány. Mluví se o situaci, kvůli které není LG Chem schopen dodávat baterie v požadovaném množství a kvalitě, a to i přesto, že v listopadu minulého roku získal závod investici 250 milionů eur od londýnské banky.

Spoléhat se na jednoho dodavatele se nevyplácí

Do roku 2022 by měl být závod schopen produkovat akumulátory až pro 1 milion elektromobilů ročně, což představuje zhruba 6% prodaných aut v Evropě, informuje EnergyLiveNews. Továrna ve městě Wrocław by pak měla produkovat množství baterií s celkovou kapacitou kolem 65 GWh až 70 GWh. S tímto plánem se počítá až za 2 roky a momentálně si společnost ukrojila větší sousto než dokáže zvládnout. Kvůli těmto problémům tak Jaguar na týden pozastavil výrobu elektrického SUV I-Pace a jde již o 3. pozastavení výroby tohoto vozidla kvůli nedostatku baterií.

AudiOesterreich/YouTube

Podobné problémy trápily v roce 2017 i Hyundai, kterému také pro problémy v závodě LG Chem chyběly baterie. Tehdy na to doplatila výroba elektromobilu Ioniq. Aktuální situace v továrně však dopadá i na Audi a Mercedes-Benz, dvou německých gigantů, kteří byli nuceni omezit výrobu elektromobilů e-tron a EQC.

Jaguar už o problémech informoval a potvrdil, že spolu s dodavatelem pracují na jejich odstranění a snížení dopadu na objednávky zákazníků. Přesto už udělalo rázné kroky Audi i Mercedes-Benz, kteří snížili výrobní plány na tento rok.

VW je zabezpečen, Jaguar musí najít jiného výrobce akumulátorů

Někteří výrobci elektromobilů se však podobné situaci vyhnuli. VW si opatřil trojici dodavatelů, aby mohl naplnit poptávku po elektromobilech a ve výrobě měl vždy dostatek baterií. Do roku 2021 chce automobilka vyrobit 330 000 elektromobilů v rámci svého koncernu, co se týče i elektromobilů Audi a Seat v závodě Zwickau.

Jedním z dodavatelů Volkswagenu je i polský LG Chem, ale kromě něj baterie dodává i Samsung a SK Innovation, informuje AutoNews. Přestože je Audi součástí koncernu, baterie mu chybí.

Mercedes-Benz

Nedostatek baterií a problémy s výrobou v polském závodě tak ovlivnily produkci několika modelů elektromobilů a plány automobilek. Přestože měl Mercedes-Benz omezit výrobu modelu EQC, podle vyjádření pro Electrive má stále v plánu vyrobit 50 000 kusů tohoto vozu a zajistit si dodávky akumulátorů z jiného zdroje.

Jaguar však plánuje vyrobit „jen“ 18 000 kusů modelu I-Pace, a proto může být zvláštní, že si dosud nedokázal zajistit jiných dodavatelů, kteří by mu poskytli dostatek kvalitních baterií pro jeho elektromobil.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )