Tesla Model S

O elektromobilech značky Tesla je všeobecně známo, že automobilka dokáže na dálku zpřístupňovat svým zákazníkům různé funkce pouze za pomoci "obyčejných" aktualizací.

Majiteli, který nedávno koupil Model S z druhé ruky, však automobilka dálkově vypnula jednu z klíčových funkcí – zákazník si za ni prý nezaplatil, informuje TheVerge.

Umíš si představit situaci, že při nákupu běžného auta z druhé ruky, které mělo původně plnou výbavu, ti výrobce „vypne“ některé funkce z vyšší výbavy a ponechá tak pouze jakýsi základ? Takový postup by zřejmě nemohl fungovat, ale novému majiteli Tesly Model S se něco podobného stalo. Po tom, jak koupil svůj elektromobil od dealera aut, který ho získal na aukci samotné Tesly, mu společnost na dálku vypnula všechny příplatkové funkce autopilota.

Tesla

Když však dealer, který vozidlo prodával dál, koupil elektromobil na aukci, Model S měl zpřístupněny všechny prémiové funkce. Je tedy pochopitelné, že funkci autopilota uváděl i při prodeji vozidla a logicky si za něj ptal větší částku peněz. 20. prosince přišel nový majitel pro svůj Model S do prodejny, ale všechny pokročilé funkce v hodnotě několika tisíc eur byly vypnuty.

Flickr

Zákazník se pochopitelně obrátil na Teslu a žádal vysvětlení celé situace, ale automobilka ho svým vyjádřením určitě nepotěšila. Jak informuje portál Ubergizmo, Tesla ve svém vyjádření napsala, že v poslední době automobilka zaznamenala obrovské množství případů, kdy byly jejich elektromobily nesprávně nakonfigurované.

Znamená to, že funkce autopilota měly zpřístupněny i ty vozy, v nichž tato výbava nebyla zaplacena. Naneštěstí, vozidlo poškozeného zákazníka bylo jedno z nich, a proto byl autopilot na dálku vypnutý. Automobilka na závěr dodala, že pokud chce nový majitel autopilota využívat, může si ho jednoduše zakoupit.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )