Majiteli, který nedávno koupil Model S z druhé ruky, však automobilka dálkově vypnula jednu z klíčových funkcí – zákazník si za ni prý nezaplatil, informuje TheVerge.
Umíš si představit situaci, že při nákupu běžného auta z druhé ruky, které mělo původně plnou výbavu, ti výrobce „vypne“ některé funkce z vyšší výbavy a ponechá tak pouze jakýsi základ? Takový postup by zřejmě nemohl fungovat, ale novému majiteli Tesly Model S se něco podobného stalo. Po tom, jak koupil svůj elektromobil od dealera aut, který ho získal na aukci samotné Tesly, mu společnost na dálku vypnula všechny příplatkové funkce autopilota.
![](https://fontech.startitup.sk/wp-content/uploads/2016/12/tesla-autopilot-zachrana.jpg)
Když však dealer, který vozidlo prodával dál, koupil elektromobil na aukci, Model S měl zpřístupněny všechny prémiové funkce. Je tedy pochopitelné, že funkci autopilota uváděl i při prodeji vozidla a logicky si za něj ptal větší částku peněz. 20. prosince přišel nový majitel pro svůj Model S do prodejny, ale všechny pokročilé funkce v hodnotě několika tisíc eur byly vypnuty.
![](https://fontech.startitup.sk/wp-content/uploads/2018/05/tesla-autopilot.jpg)
Zákazník se pochopitelně obrátil na Teslu a žádal vysvětlení celé situace, ale automobilka ho svým vyjádřením určitě nepotěšila. Jak informuje portál Ubergizmo, Tesla ve svém vyjádření napsala, že v poslední době automobilka zaznamenala obrovské množství případů, kdy byly jejich elektromobily nesprávně nakonfigurované.
Znamená to, že funkce autopilota měly zpřístupněny i ty vozy, v nichž tato výbava nebyla zaplacena. Naneštěstí, vozidlo poškozeného zákazníka bylo jedno z nich, a proto byl autopilot na dálku vypnutý. Automobilka na závěr dodala, že pokud chce nový majitel autopilota využívat, může si ho jednoduše zakoupit.