Ubisoft

Pokud si i jen malým fanouškům her od Ubisoftu, určitě ti neunikl systém postupného odkrývání mapy a bodů zájmu.

Koncept je zpravidla jasný, vylez na nejvyšší bod v okolí, aktivuj animaci a voilà, část herního světa je zázračně odkrytá. Populární a masově zavedený koncept má svůj původ v jedné z nejznámějších herních sérií a jak informuje PC Gamer, jeho tvůrce z něj s není odstupem času vůbec nadšený.

Zmíněnou sérií, která koncept vyvýšených míst sloužících k odkrytí herního světa představila, není nic jiného než první Assassin Creed z roku 2007. Ano, právě zde se poprvé objevily věže, na které si musel s hlavní postavou pracně vyšplhat a postupně odkrývá krásy Svaté země .

Tvůrce Assassin Creed litoval herní systém, který on sám vymyslel

Zavedený systém sice nejdříve působil jako svěží inovace, brzy se však v hrách začal objevovat stále více a rozrostl se prakticky do všech otevřených her (nejen) od Ubisoftu. Věže se tak objevily ve všech hlavních pokračováních Assassin Creed, neminuly populární série jako Far Cry, Watch Dogs, Division či Shadow of Mordor, ale inspiraci v nich našli i jiné významné tituly jako například Horizon: Zero Dawn nebo Zelda: Breath of the Wild.

Ubisoft

Odkrývání světa pomocí věžiček či vyvýšených bodů je prostě všude, z čehož však s odstupem času není příliš nadšený jejich „vynálezce“ a otec série Assassin Creed, francouzský vývojář Patrice Désilet. Ten se podle Destructoid nedávno objevil v Torontu, kde během herního expa EGLX vyjádřil nad podobným systémem lítost.

„Breath of the Wild, wow! To byla hra, kde jste po první půl hodině mohli dělat prakticky všechno. Nyní místo toho šplháte na věže a odstraňujete mlhu ze zbytku mapy. Promiňte, je to moje chyba.“

Patrice se samozřejmě nemusí omlouvat vůbec za nic, protože Assassin Creed v mnoha směrech definoval podobu her, jak ji známe dnes. Když se ale příště budeš 3 minuty třepat na věž nebo z ní ještě před odkrytím mapy dvakrát spadneš, vzpomeň si, že tvůrci tohoto konceptu je to aspoň trochu líto.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )