Toyota

Toyota ukázala světu druhou generaci modelu Mirai, která na trh vstoupí koncem příštího roku.

Dojezd na jedno tankování by mělo představovat 650 kilometrů, což je o 30% více než v případě jejího předchůdce.

Murai je až překvapivě dobře vypadající sedan s nejmodernějším designem, technologií a jízdním výkonem. Druhá generace modelu Mirai bude uvedena na trh na konci roku 2020 a přinese významný vývoj vodíkové technologie. Informuje automobilka v oficiální tiskové zprávě. Dojezd na jednu nádrž se má v případě tohoto modelu zvýšit o 30%.

Toyota

Nový model Mirai navíc nabídne výkonnější, poutavější a tišší zážitek z jízdy jako jeho průkopnický předchůdce se stejným názvem, z roku 2014. Yoshikazu Tanaka, hlavní inženýr společnosti, se vyjádřil, že chce, aby si zákazníci při kupování tohoto automobilu řekli: „Vybral jsem si Mirai ne proto, že je to FCEV, ale proto, že toto auto opravdu chci a navíc je to i FCEV. „

Co je to FCEV? Full cell electric vehicles – FCEV je zkratka pro elektromobily s palivovými články. V současnosti jde o auta na vodík. Kromě Toyota Mirai jde i o Hyundai Nexo.

Toyota

Způsob uchovávání, resp. získávání elektřiny je zde odlišný než u vozidel BEV – čili vozidel poháněných elektromotorem, které uchovávají energii v bateriových článků.

Větší část baterie je při elektromobilech s palivovými články nahrazena nádrží na vodík a sestavou palivových článků, ve kterých se vodík reakcí přemění na elektřinu a vodní páru.

Toyota

Zatím se toto řešení na trhu masivní neprosadilo. Vodík je značně nákladný jak na uchovávání, jakož i na distribuci a v současné době se tak zdá být jednodušší jít cestou podpory BEV. Nicméně budoucnost může být zcela odlišná. Velkou předností vozidel na vodík je i rychlost tankování, která je srovnatelná například s rychlostí tankování benzínu nebo nafty.

Toyota

„Vodík sehraje důležitou roli v udržitelné společnosti s nízkou uhlíkovou stopou. I nadále budeme vyvíjet maximální snahu na poli udržitelné bezemisní společnosti se stále lepší mobilitou pro všechny, včetně zvyšování obecného povědomí a spolupráce se všemi zúčastněnými partnery,“ vyjádřil se Johan van Zyl, provozní manažer společnosti Toyota Motor Corporation a generální ředitel Toyota Motor Europe.

Toyota

Zpět však k druhé generaci modelu Mirai. Tato čerstvá novinka je postavena na platformě pohonu zadních kol, což je hlavní odklon od původní verze pohonu předních kol. Nová platforma umožnila ukázat nové pevnější tělo, které je nižší, delší a širší. Jeho odvážnější postoj zase zvýrazňují dostupné 20 palcové kola z lehké slitiny. Design je aerodynamičtější, no ne agresivní. Mirai tak mimo jiné prokázala, že automobil s nulovými emisemi, nemusí ani zdaleka vypadat nudně.

zdroj: Toyota Press room

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )