K jeho navýšení by měla přispět i nová, 110 kWh baterie, na které aktuálně automobilka pracuje, píše portál Electrek.
Elon Musk na poslední setkání akcionářů společnosti oznámil, že brzy vyjde z jejich továrny první elektromobil s dojezdem více než 400 mil, což je téměř 650 kilometrů. Takový fantastický dojezd má zajistit nová baterie, na které aktuálně Tesla pracuje a která bude mít kapacitu až 110 kWh.
Vozidlo s nejvyšším dojezdem od Tesly podle EPA hodnocení je aktuálně Model S ve verzi Long Range Plus, protože jeho dojezd je i díky různým softwarovým aktualizacím, které postupem času přicházely, aktuálně 390 mil, což je téměř 630 km.
Samozřejmě, dojezd se pomocí softwarových aktualizací nedá zvyšovat navždy, a tak přišly na řadu hardwarové vylepšení, které se dostanou do budoucí vozidla již brzy.
Automobilka práce na nové baterii oficiálně nepotvrdila a s těmito zjištěními přišel Jason Hughes, hacker a velký fanoušek Tesly, který objevil informace o nové baterii v poslední aktualizaci BMS firmwaru, informuje Teslarati.
Spent a little time RE'ing some recent Tesla BMS firmware.
Some variables were tweaked to fit 108 cell groups (~450V pack).
There is a packID that starts life set to ~109 kWh usable (400+ miles).
Bunch of other tweaks suggest prep for new S/X/3 pack configs at some point. 🔋
— Jason Hughes (@wk057) February 19, 2020
Ve svém příspěvku na sociální síti Twitter píše, že nová baterie by se měla skládat ze 108 článků a měla by dosahovat napětí zhruba 450 V. Při současném trendu Tesly však Jason předpokládá, že skutečná kapacita baterie bude vyšší než zmíněných 110 kWh.
Očekává, že by se mohlo jednat až o 115 kWh baterii, která bude omezena na nižší kapacitu. Tesla si zvykne nechávat jisté rezervy, které později prostřednictvím zmíněných softwarových aktualizací postupně odstraňuje.