YouTube (ilustračná fotografia)

Tesla se stala ve světě elektromobilů stálicí, kterou zná už zřejmě každý motorista.

Modely této značky přitom dosud dosáhly několik milníků a překonaly i různé rekordy, přičemž jeden z posledních byl stanoven u nás v Česku. Tesla Model 3 přešla na jedno nabití na okruhu kolem Prahy s aktivním systémem autonomního řízení trasu dlouhou stovky kilometrů. Celý průběh jízdy byl streamovaný i na YouTube a jako první o rekordu informoval portál mojelektromobil.sk.

Autonomní řízení dnes najdeme nejen v elektromobilech Tesly, ale i v mnoha vlajkových lodích různých značek. Přestože má tato technologie ještě daleko od naprosté dokonalosti, už dnes dokáže nabídnout skvělé možnosti. Právě tuto funkci, která je v elektromobilech Tesly označena jako Autopilot, chtěla spolu s dojezdem otestovat posádka u nás v Česku. Parta 4 mužů si totiž zajezdila na Modelu 3 ve verzi Long Range s autopilotem, aby zjistili, jaký dojezd vozidlo dosáhne.

Model 3 s autopilotem stanovil v Česku nový rekord

Tento test se odehrál teprve nedávno, a tedy se Model 3 musel potýkat s chladnějším počasím. Navíc se během testu nevyhnul ani pražské dopravní špičce a posádka si neodmítla v interiéru ani topení. Celý pokus o rekord skončil v pozdních večerních hodinách, kdy se ve výsledku podařilo Modelu 3 na jedno nabití s aktivním autopilotem projít přes ne nejvhodnějším podmínkám celkem 503 km.

 

Připomeňme jen, že jde o verzi Long Range, která nabízí řidiči baterii s maximálním dojezdem 560 km podle WLTP, uvádí Tesla. Během testu tak tento Model 3 prošel kolem Prahy o 57 km méně. Posádka dokonce zveřejnila detailní telemetrii z jízdy, kterou najdeš na tomto odkazu (jméno: record, heslo: teslicka), informoval portál mojelektromobil.sk. Autopilot Tesly tak v tomto testování ukázal, že bez problémů zvládne i české cesty a chladnější počasí, spolu s dopravními špičkami.

Řidič přece jen musel zasáhnout

Je však třeba poznamenat, že řidič musel do řízení zasáhnout celkem 7krát, avšak vždy na stejném úseku silnice. Na sjezdu do tunelu v Holešovicích totiž Autopilot viděl místo přerušované čáry plnou a nechtěl vozidlo přeřadit do potřebného pruhu, informoval portál elektrickevozy.cz.

Během celé jízdy však Model 3 spotřeboval pouze 14,1 kWh/100 km při celkové spotřebě 71 kWh. Samotný Autopilot prošel 501 km a zbylé 2 km k nabíjecí stanici již vozidlo řídil řidič. Přestože po 490 km ukázala obrazovka 0% kapacity, elektromobil byl schopen s rezervou ujet ještě několik km.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )