Tesla

Cybertruck od Tesly řeší další zásadní otázku. Odborník na testování bezpečnosti vozidel tvrdí, že v současné konfiguraci by určitě dostala v Evropě zákaz.

Problémem však nejsou její hranaté křivky, informuje portál Autoblog.

Bezpečnostní normy vozidel v USA a v Evropě jsou výrazně odlišné, což se ukazuje i při tomto kontroverznímu obklopenému elektrickému pick-upu. Zatímco prototyp Cybertrucku už brázdí americké cesty, na ty evropské by se v současném stavu a konfiguraci určitě nedostal, tvrdí odborník Stefan Teller ze společnosti SGS-TÜV.

YouTube

Hlavním problémem je materiál, ze kterého je auto zkonstruováno. Speciální a extrémně odolný typ nerezavějící oceli, který Musk také používá na stavbu své lodě SpaceX, zřejmě nebyl nejšťastnější volbou pro konstrukci auta, píše portál CarBuzz. Cybertruck je sice extrémně odolný, ale podle Evropských norem musí mít všechna vozidla na cestách takzvané deformační zóny, které by v případě střetu vozidla s nechráněnou osobou, jako je chodec nebo cyklista, absorbovaly svou deformací část energie.

Už na prezentaci Cybertrucku si mohl vidět, že karosérii auta nepoškodil ani silný úder kladivem, takže o nějakém absorbování energie se zde dokonce ani nemůžeme bavit. Teller dokonce říká, že konstrukce vozidla je tak tuhá, že ani pasažéři uvnitř, kterým by se v případě nárazu aktivovaly airbagy nejsou v bezpečí ve srovnání s tím, kdyby mělo vozidlo zmíněnou deformační zónu.

 

Podle evropské legislativy musí vozidla splňovat 50 až 60 různých bezpečnostních norem. O těch však Elon jistě ví, protože jeho Model 3, Model S a Model X patří k nejbezpečnějším vozům vůbec. Pokud má tedy Cybertruck skutečně dostat do Evropy, Musk na něm bude muset pořádně zapracovat a zřejmě se tak dočkáme několika změn.

Naskýtá se ale ještě jedna možnost, prodávat Cybertruck jako „speciální obrněné vozidlo“. V tomto případě by se pickup mohl vyhnout plnění těchto přísných kritérií. To by ho však Musk nemohl prodávat masově, což se však již děje. Do masové výroby se Cybertruck dostane někdy v letech 2021 až 2022.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )