Foto: Škoda

Škoda má se svým koncernem Volkswagen velký problém.

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ a přinutit ji vyrábět levné vozy, které mají být konkurencí značce Dacia. Informuje o tom ČTK.

Odbory zvažují určité kroky, které však zatím neupřesnili, uvedl to dnes časopis oborů Škoda Auto. K situaci se tento týden vyjádřil i předseda představenstva společnosti Bernhard Maier v dopise, který zaslal zaměstnancům.

„Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ řekl týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík. Povšík zdůraznil, že firma nechce přijít o výrobu modelu Superb v České republice, který má dobrou marži a vytváří zisky.

Demotivace zaměstnanců

Informace o snaze směřovat Škodu na východ a učinit z ní levnou značku se podle týdeníku nikomu ve firmě nelíbí. Povšík hovoří v této souvislosti i s demotivací zaměstnanců.

„Momentálně protestujeme i tím, že jsme nepodepsali dohodu s firmou o požadované víceprací. Nebudeme vytvářet úsilí, když jsme demontování. Dlouho jsme ukazovali naši flexibilitu, naši aktivitu a nasazení. Jak je vidět, k ničemu to nevede,“ řekl Povšík.

Šéf Škody Bernhard Maier v listu zaměstnancům napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směrování jedním z pravidelných úkolů strategie.

Jde podle něj o běžný postup. Maier uvádí, že Škoda již několik let naplňuje jasně nastavené směrování značky a produktovou strategii, která je celosvětově velmi úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl Maier. Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut.

Škoda provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Značka je aktivní na více než 100 trzích.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )