Mazda

Ve světě motorismu převládají stále přísnější normy a pravidla ze strany Evropské unie, která chce mermomocí dotlačit automobilky k vyšší produkci elektromobilů a hybridů.

Klasické spalovací motory se tak staly terčem, kterého se chtějí mnohé země zbavit už v příštích letech nebo několika desetiletích. Jeden japonský výrobce ale jde proti proudu a dokud se většina jeho konkurence soustředí na elektromobily, on začal vyvíjet nové potěšení pro milovníky 6-válcových motorů. Přesně tak. Mazda intenzivně pracuje na řadovém 6-válci, který se ukázal i na patentových nákresech. Spolu s ním má přijít i nová 8-stupňová automatická převodovka, informuje Motor1.

Na nové nařízení EU již doplácejí mnohé automobilky, nemluvě o nových flotilových emisních normách, které nejednomu výrobci pořádně zavaří. Od začátku roku totiž platí, že flotila automobilů konkrétního výrobce musí splňovat limit 95 g CO2 na 1 km, ale od tohoto cíle je několik společnosti ještě pořádně daleko.

Pokud ho však nesplní, čekají je mastné pokuty, které se v některých případech mohou vyšplhat na miliardy eur. Co má automobilka podle EU dělat, aby se do normy vešla? Prodávat více elektromobilů. Jaké elegantní a jednoduché řešení, vždyť koneckonců elektromobil během jízdy emise neprodukuje.

Mazda si razí vlastní cestu. Brzy i s novým 6-válcem

Těžkou hlavu si z toho zřejmě nedělá ani Mazda, která sice už má v nabídce i nějaký ten elektromobil, ale příliš tomuto pohonu zdá se nevěří. Ještě v minulém roce jsme informovali o plánech této automobilky, která chce nadále vyvíjet spalovací motory a dosáhnout u nich vyšší efektivitu místo toho, aby rázem přešla na výrobu elektromobilů. Ředitel výzkumné divize Mazdy přitom prozradil, že se firma bude dále držet naftových motorů, které jsou v očích mnoha nejvíce neekologické. „Zůstáváme u naftových motorů. V roce 2020 ukážeme nový přístup k tomuto pohonu. Představíme vám, jaké čisté a efektivní mohou být naftové motory, “ vyjádřil se Schultz pro Autocar.

super.asurada.com

K těmto informacím z minulého roku se přidaly ještě zprávy o tom, že společnost navíc ve své dílně kuje plány na nový 6-válcový agregát SKYACTIV-X v benzínové a dieselové verzi, který by měl být osazen do nového vozidla se zadním pohonem a spárován s novým 8-stupňovým automatem. V polovině roku 2019 se tak začalo v kuloárech hovořit o novince, kterou má být prémiový sedan s novým designem. Podle interního zdroje se máme dočkat modelu, který ponese i rysy konceptu Vision Coupe. Ten jsme měli možnost vidět ještě na autosalonu Tokyo Motor Show v roce 2017, informuje Forbes. Zdá se tedy, že japonská automobilka nenechá nic náhodě a své fanoušky chce pořádně překvapit.

Takové překvapení by mohlo být spojeno hned se 100. výročím společnosti, která byla založena 30. ledna 1920, tedy nedávno oslavila velké jubileum. Nejlepší oslavou může být nový řadový 6-válec, který se ukázal na patentových náčrtech i se zmíněnou 8-stupňovou automatickou převodovkou. A navíc se zdá, že samotné výfukové svody budou modulární, tedy mají podle překladu popisu v patentu zajistit lepší účinnost odvádění výfukových plynů při menší konstrukci motoru, píše Autoblog. Mazda tak chce udělat příští agregát kompaktnějším a takový příští 6-válec by měl mít podle nákresu pouze 2 otvory pro výfukové svody.

V hlavní roli bude špičková technologie SPCC

Navíc se má emisemi vejít i do přísných norem, protože má nová motorizace využívat SPCC technologii, tedy jiskrou řízené kompresní zapalování. Jinak řečeno, šlo by o „dieselový benzin“ s kompresorem místo turba. V Mazdě však vědí jak na to a už nyní jsou díky tomu inženýři proslulí po celém světě. Přechod mezi vznětovou a zážehovou fází motoru je téměř neznatelný.

Mazda přitom spalovacím motorům věří natolik, že se odhodlala vydat prohlášení, ve kterém tvrdí, že tyto motory budou do roku 2035 základním pohonem až v případě 85% jejích aut. Motory se mohou spolčit i se 48-voltovým elektrickým systémem nebo z nich budou plug-in hybridy, ale budou součástí Mazdy ještě dalších přibližně 15 let. A mezitím, jak pracuje na vývoji dalšího spalovacího motoru, úmyslně snížila akceleraci svého nového elektromobilu, aby se od konvenčních aut příliš nelišil.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )