Ford

Ford na výstavě SEMA ukázal plně elektrický koncept sportovního automobilu Mustang Lithium v kolaborací se společností Webasto. Toto monstrum nabídne 900 koní a točivý moment 1355 Nm.

Na výstavě SEMA, která je určena pro fanoušky nekonvenčních upravovaných automobilů a takzvaných „Hot Rodders“ bestií, ukázal Ford sportovní automobil Mustang Lithium. Jak informuje portál Electrek, jedná se o plně elektrický sporťák, který byl jako koncept vytvořen v kolaboraci s dodavatelem elektrických automobilových komponentů Webasto.

900 koňové monstrum s pomalým nabíjením

Už v minulosti jsme mohli vidět zajímavě upravené elektrické kousky jako Tesla Model 3 Unplugged Performance, Chevrolet Camarao či Chevrolet E-10. Ford ale přichází s Mustangem, který všechny dosavadní elektrické sporťáky zastíní. Nabídne totiž výkon až 900 koní při točivém momentu 1355 Nm.

Takový výkon pro Mustang Lithium doručí 800 V bateriový systém. Nabíjení automobilu zabezpečí systém TurboDX od společnosti Webasto, který dokáže nabíjet baterii při 16 Ampérech s celkovým výkonem 3,3 kW. Naproti tomu totiž stojí Porsche Tyacan, který rovněž nabízí 800 V bateriový systém, ale nabíjení je na úrovni 270 kW.

Pravděpodobně malá baterie a manuální převodovka

Prozatím však nevíme, jakou kapacitu nabídne systém baterií a ani dojezd vozidla. Portál TechCrunch ale poukazuje na fakt, že Mustang Lithium nabídne 4 jízdní režimy, jmenovitě Valet, Sport, Track a Beast. Ty dokáží regulovat točivý moment a v konečném důsledku i spotřebu energie. Z fotografií vyplývá, že baterie by neměla být extrémně velká, což pravděpodobně nezachrání ani zmíněné jízdní režimy.

Ford

Velmi kritizovaným výběrem je manuální 6-stupňová převodovka, kterou pro Mustang Lithium zvolil Ford. Výrobce si však z tohoto výběru těžkou hlavu nedělá, ale naopak ho zdůrazňuje. Pokud se podíváme na jiné parametry, můžeme si všimnout, že automobil je obutý do 20-palcových sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 4S. Karosérie je vyrobena z karbonových vláken a světlá výška automobilu byla snížena o přibližně o 2,5 centimetru.

Ford

V interiéru také najdeme 10,4-palcový ovládací panel, který je vertikálně umístěn. Celkově tak jde o skutečně svalnaté monstrum, které však v běžném provozu může mít problémy. Jde spíše o automobil určený pro takzvané „drag race“ závody, což naznačuje i výběr manuální převodovky. Navíc Ford poukázal na fakt, že Mustang Lithium je pouze jednorázový koncept, který do masové výroby nikdy nepřijde.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )