VW

Emisní skandál této automobilky, známý také jako "Dieselgate", se rozpoutal ještě v roce 2015, kdy americká agentura EPA podala na VW oznámení o porušení zákona o čistém ovzduší.

Bylo odhaleno, že výrobce úmyslně upravoval své dieselové motory tak, aby produkovaly nižší emise při laboratorních testech a splnili tak standardy. Po letech od začátku vyšetřování případ „dieselgate“ ve VW ožívá poté, co prokuratura vtrhla do centrály ve Wolfsburgu, aby zabavila další dokumenty, informuje agentura Reuters.

Tato kauza vyvolala řadu pochybností a otázek, jakým způsobem mohou své motory upravovat i další automobilky. Volkswagen však na odhalení podvodu doplatil nejvíce. Po dlouhém vyšetřování nakonec automobilka vinu přiznala a zároveň získala obrovský dluh ve výši až 30 miliard eur. Německá automobilka se tak postarala o snad největší skandál v automobilovém průmyslu. Následně se rozběhly i dlouhé debaty o škodlivosti dieselových motorů, které jsou kvůli „dieselgate“ dodnes mnohými zatracované.

Prokuratura si chce posvítit na další podezřelý diesel od VW

Po 4 letech od odhalení podvodů s těmito motory nastal další zvrat. Prokurátoři totiž v úterý zabavili v centrále automobilky dokumenty, které se tentokrát týkají dalšího dieselového motoru typu EA 288. Ten byl nástupcem předešlého typu motoru EA 189 o objemu 1,6 l a 2,0 l, který byl důvodem celé emisní kauzy Volkswagenu. Automobilka přitom uvedla, že s úřady na vyšetřování spolupracuje, ale označila ho za neopodstatněné.

Pixabay

Problémové dieselové motory byly původně upraveny tak, aby „oklamali“ emisní testy. Nástupce této motorizace však neměl při simulaci žádný problém, přičemž stále splňoval i emisní normy. VW potvrdil, že tento motor neměl žádné ilegální zařízení, které by ovlivňovalo výsledky testů emisí. Automobilka při řešení kauzy přitom informovala o technických opatřeních, které měly při motorizaci 1,6 TDI zahrnovat minimální hardwarové změny a v případě motoru 2,0 TDI softwarovou aktualizaci.

Problémy neobešy ani modely Audi a Škody

Zmíněné motory se přitom nacházely v modelech Volkswagenu jako například v Golfu (2009-2013), Passatu (2008-2015), ale také v koncernových modelech Audi od A1 (2010-2015) až po A6 (2009-2015), či v modelech Škoda Octavia (2008-2016), Yeti 2012-2016) a Superb (2009-2015), informuje Caradvice. Problémové motorizace si podle VIN čísla mohli majitelé ověřit i na oficiálních stránkách automobilek. Celkově měla kauza „dieselgate“ ovlivnit až 11 milionů automobilů po celém světě.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )