Bude prvním elektromobilem, který dostane zcela nový pohonný systém páté generace, jehož základem je vylepšená a revoluční baterie s kapacitou až 74 kWh, informuje portál Electrek.
Už během představení konceptu loni BMW slibovalo dojezd více než 400 km podle standardu WLTP a nová elektrická pohonná jednotka mu také měla dodávat výkon více než 200 kW, čili 270 koní. Automobilka oznámila, že BMW iX3 se bude moci nabíjet s maximálním výkonem až 150 kW. Dnes však BMW aktualizovalo tyto údaje a oficiálně potvrdilo, že už příští rok se dočkáme prvního BMW s pátou generací elektrické pohonné jednotky.
![](https://fontech.startitup.sk/wp-content/uploads/2019/12/p90301501_highres_bmw-concept-ix3-04-2.jpg)
SUV iX3 nakonec tedy nebude vybaveno 70 kWh, ale 74 kWh baterií, která zajistí maximální dojezd až 440 km podle WLTP. Nová generace pohonné jednotky také zvýšila i maximální výkon, který dosahuje 210 kW, tedy 286 koní a na kola přenese točivý moment 400 Nm, informuje portál Motor1. Dosavadní informace naznačují, že k dispozici bude pouze verze se zadním pohonem, ale čtyřkolka zatím nebyla ani potvrzena ani vyvrácena.
![](https://fontech.startitup.sk/wp-content/uploads/2019/12/p90301504_highres_bmw-concept-ix3-04-2.jpg)
Klíčovou vlastností nového pohonného systému není jen nízká spotřeba, která je nižší než 20 kWh na 100 km, ale klíčový je i poměr velikosti baterie k dojezdu samotného vozidla. Nová baterie je tak nesrovnatelně menší než předchozí generace. K šetření místa a hmotnosti přispělo i spojení elektromotoru, systémové elektroniky a převodovky do jednoho uceleného systému, díky čemuž je poměr výkonu vozidla a hmotnosti pohonné jednotky až o 30% lepší než u předchozí generace.