Tesla

V automobilovém průmyslu není nic zvláštního, pokud si konkurence koupí vozidlo jiné značky, aby prozkoumala využité technologie a systémy.

Tímto způsobem mohou ostatní automobilky zjistit, v čem jejich úhlavní rival předbíhá. Stejným způsobem se nyní rozhodla nejmenovaná japonská automobilka prozkoumat Teslu Model 3 a jeho útroby, kde našli více překvapení než zřejmě čekali. Společnost prozkoumala i řídící počítač vozidla. Jeden z inženýrů zhodnotil, něco takového jeho firma nezvládne. Tesla má tedy stále pořádný náskok, informoval portál Nikkei.

Tesla Model 3 je aktuálně nejdostupnější elektromobil výrobce, který se prodává kromě domácí Ameriky i v jiných zemích. I do tohoto modelu společnost implementovala množství svých technologií, které se mnohdy zdají být mnohem lepší než řešení konkurence.

Sofistikovaný řídící počítač, elektronika a technologie, které Tesla v tomto vozidle využila, překvapily i konkurenční japonskou automobilku, která si Model 3 koupila, aby ho do detailů prozkoumala.

Tesla vyvinula vlastní hardware, na který se konkurence nechytá

Aktuální modely Tesly jsou vybaveny hardwarem 3. generace, který společnost začala využívat v minulém roce. Elektronika má dostatek výpočetní síly, aby umožnila plně autonomní řízení vozidla, i když ty od Tesly jsou momentálně omezeny na 2. úroveň z celkově 5, kdy je vozidlo zcela samostatně řízené počítačem a bez řidiče. A právě tato řídící jednotka Tesly je to, co mnohým ostatním automobilkám chybí.

Tesla

Během analyzování Modelu 3 zůstal jeden z inženýrů konkurenční firmy ohromen tímto hardwarem a prohlásil: „Nemůžeme to udělat“, čímž se potvrzuje, že ani některé ostatní automobilky se momentálně nedokáží vyrovnat Tesle v této oblasti. Nový hardware Tesly využívá 2 vlastní čipy s umělou inteligencí a zvládá řídit autonomní funkce Modelu S, X a Modelu 3, spolu s jejich infotainmentem.

Tesla

Klíčem k dosažení spolehlivé funkcionality má být nové řešení výpočetní jednotky, která celkově nabízí výkon na úrovni 144 bilionu operací za sekundu. Čipset Tesly je vyroben 14 nm FinFET výrobní technologií a obsahuje celkem dvanáct jader ARM Cortex-A72 s frekvencí 2,2 GHz. Součástí SoC je i 6 miliard tranzistorů a dvě neurální procesní jednotky se součtem výkonu 72 TOPS. Tesla bude na základní desce využívat dva takové čipsety, což dává souhrnný výkon zmíněných 144 TOPS, informoval portál WCCFTech.

Automobilky jsou pozadu o celé roky

Automobily budou v budoucnu vyžadovat stále výkonnější řídicí počítače, které zvládnou zpracovat obrovské množství dat, ale momentálně je konkurence daleko za Teslou. Odhaduje se, že americká automobilka předběhla ve vývoji těchto systémů i tak renomovaných výrobců jako VW, či Toyota, a to až o 6 let, informuje Teslarati. Ostatní by se mohli na úroveň Tesly dostat až někdy v roce 2025.

Výrobci automobilů tak musí zapracovat na vlastních řídicích systémech a výkonu hardwaru, který bude muset zvládat stále náročnější operace a zpracování dat. Inteligentní asistenční systémy, připojení na internet, autonomní funkce vozidel a řadu dalších aspektů si tedy vyžádá, aby i ostřílené firmy prokopali možnosti elektroniky ve svých vozidlech. Aktuálně se Tesle daří také díky dobrému dodavatelskému řetězci, ale mnoho jejích konkurentů takové možnosti nemá. Zatím.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )