zdroj: Wikipedia Anthony Quintano/TASR

Čínská sociální síť TikTok je jedna z nejrychleji rostoucích na světě. V současnosti ji využívá více než 1,4 miliardy lidí po celém světě

Ve světě začíná stále více rezonovat nová sociální síť, která pochází přímo z Číny. Jde o aplikaci TikTok z dílny pekingské technologické firmy ByteDance, která je na trhu od roku 2016 a zažívá nemalý úspěch. O TikToku, jako o největší hrozbě, říká v uniklé nahrávce šéf Facebooku, Mark Zuckerberg, kterou zveřejnil The Verge.

TikTok umožňuje vytvářet krátká videa, které jsou doplněny o hudební klip, který si můžete sami zvolit. Podle statistik si aplikaci dosud stáhlo více než 1,4 miliardy lidí. Tyto statistiky dokonce nezahrnují čísla z Číny. TikTok zažívá obrovský úspěch zejména v Indii a ve Spojených státech.

Facebook odpovídá v Mexiku

Společnost Facebook momentálně čelí kauze úniku rozhovoru mezi zaměstnanci a jeho zakladatelem Markem Zuckerbergem.

Ve zveřejněném rozhovoru uvádí i reakce na novou čínskou sociální síť, kde Zuckerberg hovoří o založení podobného projektu Lasso ještě v listopadu 2018. Zuckerberg současně přiznává, že TikTok je první velkou technologickou konkurencí, která přichází přímo z Číny.

Z uniklého rozhovoru, který uveřejnil portál The Verge, se dozvídáme, jak se Zuckerberg vyjadřuje k různým palčivým otázkám Facebooku. Otázky kladli většinou jeho zaměstnanci.

Projekt Lasso byl založen velmi potichu bez téměř žádné reklamní kampaně Facebooku. Aplikace je velmi podobná TikToku, a také je založena na krátkých videích.

TikTok míjí obrovské množství peněz na marketing

Zuckerberg se vyjádřil i na adresu TikToku. Na otázku, zda považuje čínskou sociální síť jako konkurenci, říká: „Ano, přiznávám. TikToku se daří. Začíná mít úspěch mezi mladými lidmi v USA a v Indii už dokonce předběhl Instagram,“ přiznává Zuckerberg v nahrávce.

Zuckerberg dále říká, že Facebook reaguje spuštěním nového projektu zvaný Lasso. „Pracujeme na tom, abychom se dostali na trhy jako je Mexiko. Snažíme se dostat do zemí, kde není zatím TikTok velký. Uděláme tak ještě předtím, než jim začneme konkurovat v zemích, kde mají velké zastoupení,“ prozrazuje strategii Facebooku Zuckerberg.

TASR

Šéf Facebooku zároveň mluví také o marketingu, který TikTok využívá. „Utrácejí obrovské množství peněz na marketing, aby získali lidi. Máme však informace, že pokud netvoří kampaně, tak se k nim tolik lidí nepřidává,“ vysvětluje Zuckerberg.

TikTok má oproti Facebooku nebo Instagramu jednu výhodu. Je založen na pobaveni ostatní a ne na soukromých myšlenkách nebo zážitcích, které uživatelé chtějí, aby ostatní viděli. Není založen na originalitě jako například Instagram. TikTok je momentálně odhadován na celkovou valuaci společnosti 75 miliard amerických dolarů.

Bude jistě zajímavé sledovat, jak se Facebook popere s obrovskou konkurencí. Na Slovensku se TikTok také dostal mezi svou cílovou skupinu. Jsou to většinou mladí lidé mezi 15-30 let.

To je přesně podobná věková kategorie jako má Instagram. Ten má podle statistik cílovou skupinu mezi 18 až 35 let.

Zdroj: statista.com, The Verge, bytedance.com, techcrunch.com

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )