Společnost tvrdí, že za tyto problémy mohou hackeři, kteří z databází získali údaje o uživatelích, informuje BBC.
Za tyto vážné komplikace však může z jisté míry i samotný Netflix, který si po zrušení předplatného každého uživatele ještě 10 měsíců uchovává všechny faktury a informace o platebních kartách z důvodu, aby byla případná obnova předplatného pro tyto uživatele jednodušší a rychlejší.
When you have to cancel your @Netflix account bc someone hacked your account, locked you out & made fraudulent charges by changing your plan. And the only way to “get a refund” is by Cancelling your account 😅😅 what horrible customer service.
— Nikki (@damnnikitaa) November 30, 2019
K údajům se však dostaly i hackeři, kteří si na účtech uživatelů slušně přivydělávají. Ti pozornější bývalí předplatitelé Netflix si všimli, že po zrušení jim společnost po pár měsících znovu začala účtovat předplatné a to hned ten nejvyšší možný balík, informuje TechNadu. Poškození, kteří se chtěli do služby Netflix přihlásit, aby si celou situaci prověřili, se však již do svých účtů nedostali.
Super disappointed with my @netflix customer service experience. Our account was hacked, supposed to have been deactivated, was reactivated by hacker, and continued to use our credit card. We were told to file chargeback and @netflix would not offer refund.
— Porter Plant (@PorterPlant) October 29, 2019
Útočníci totiž kompletně změnily jejich přihlašovací údaje a takové účty následně prodávali přes různé stránky za zlomek ceny reálného předplatného. Netflix se k této situaci vyjádřil tak, že pokud uživatel, kteří si nežádá, aby byly jeho osobní údaje uchovávány po dobu dalších 10 měsíců od zrušení odběru, odešle společnosti mail s touto žádostí, všechny jeho údaje budou kompletně smazány. Uživatelé, jejichž údaje byly zneužity, se také mají okamžitě obrátit na Netflix formou mailu. Napadené účty budou okamžitě zrušeny a finanční prostředky poškozeným lidem vráceny. Poškození uživatelé se však stěžují na to, že Netflix snahu o vrácení peněz neprojevuje.