Volba padla na Teslu Model S, která z pohledu elektrovozů patří mezi to nejlepší, co si může zákazník pořídit. Pár dní na to se rozhodl ke koupi dalšího nového kousku, přičemž opět jde o auto, které nesetkáváme na cestách často.
Ve své podstatě je elektromotor skvělý. Má vysoký výkon a točivý moment dostupný po celou dobu, je lehký, z konstrukčního hlediska velmi jednoduchý a hlavně nevyžaduje téměř žádnou údržbu.
Lidé to věděli i dávno předtím a současné elektromobily nejsou ani zdaleka prvními na cestách. Stále však nejsou dokonalé a otazník visí hlavně nad bateriemi, jejichž výměna vyžaduje nemalé finanční prostředky.
Vše je však jen otázkou času. Velmi rychle se vyřeší i problém s nedostatkem nabíjecích stanic a dnes již není problém přejít z jedné strany republiky na druhou.
Nevýhodou je však poměrně dlouhé nabíjení, které i při nejvyšším výkonu trvá podstatně více, než běžné tankování benzínu. V tomto směru se zdá být lepší vozidlo na vodíkový pohon, které také využívá k pohonu elektromotor, ale plné natankování vodíku trvá přibližně 2-3 minuty.
Problémový vodík
A právě auto na vodíkový pohon bylo další volbou pro Jamese Maya. Konkrétně jde o Toyotu Mirai, kterou ve své nabídce má i slovenské zastoupení této tradiční japonské automobilky. Na našem území by ti však takové auto stálo jen v garáži, nakolik obrovským problémem je síť čerpacích stanic. Těch je na Slovensku přesně NULA. A jak informuje portál H2, na celém světě jich je jen 102, přičemž pro nás nejbližší se nachází v Rakousku.
Situace není lepší ani ve Velké Británii, odkud James May pochází. Dostupných je jen osm stanic, přičemž většina z nich je situována v okolí Londýna. A přestože je dojezd Toyoty až 500 kilometrů, na větší výlet může rovnou zapomenout. V tomto směru je tak vlastnění vozidla s vodíkovým pohonem mnohem větší výzvou, což přiznává i sám moderátor.
Každopádně, s podobnými vozidly je třeba v budoucnu určitě počítat a je tak trochu škoda, že se na ně víceméně zapomíná a síť čerpacích stanic se více nerozšiřuje.