Design inspirovaný předchůdci
Osmá generace Volkswagen Golf je tu a přináší populární hatchback plný nejmodernějších technologií. Nabídne až 11 různých modelů, mezi které patří i 3 variace hybridu s novou 48-voltovou technologií a 2 plug-in hybridy. Vzhled vozidla nepřináší žádné revoluční změny.
Sám výrobce mluví o evoluci a modernizaci osvědčeného designu. Přední část vozu má zešikmený tvar a celé auto vypadá oproti předchůdci o něco níže. Mimo jiné jsme se dočkali i nového loga, prodloužených předních světel či snížení koeficientu odporu vzduchu na 0,275.
Interiér v znaku digitální doby
Volkswagen s novým modelem konečně přechází na plně digitální přístrojový panel, přičemž standardně nabízí 10,25″ displej a infotainment obrazovku ve velikosti 8,25″. K dispozici je zároveň i 10-palcový varianta pro infotainment systém. Kromě toho je interiér nového Golfu navržen tak, aby se příjemně změnil. Nenajdeš zde totiž žádné zbytečné tlačítka či přepínače a většina funkcí se tak ovládá prostřednictvím systému, píše německý Autobild.
Všechny informační a multimediální systémy jsou propojeny a prostřednictvím internetového připojení je možné využívat i různé služby, jako například funkci We Connect. Ta obsahuje například mobilní klíč, který je však kompatibilní pouze se smartphony Samsung, či sledování stavu vozidla.
K dispozici je také rozšířená verze We Connect Plus, která je v závislosti na balíčku dostupná zdarma na 1 nebo 3 roky a v aplikaci nabízí vychytávky jako dopravní informace, ukazatel rychlosti, nastavení topení či Wi-Fi hotspot. Dostupná je také nová asistenční technologie Travel Assist, která zvládne řízení, brzdění a zrychlení na dálnicích při rychlosti i 210 km/h.
Až 5 různých hybridů
Nový Golf s sebou přináší i řadu motorů, včetně pěti různých hybridních jednotek. Tři z nich využívají 48-voltové elektrické soustavy a jsou k dispozici ve verzích s výkonem 110, 130 a 150 koní. Dostupné jsou i 2 plug-in hybridy s 13 kWh bateriemi, které nabízejí výkon 204 a 245 koní, přičemž jejich baterie má výdrž přibližně 60 kilometrů.
Co se spalovacích motorů týče, v nabídce je 90-koni a 110-koni verze nového benzínového tříválce 1.0 TSI, nové čtyřválcové naftové dvoulitry 2.0 TDI jsou dodávány ve verzích s výkonem 115 a 150 koní, ale nechybí ani 130-koňů TGI verze s pohonem na zemní plyn.
Nové benzinové TSI motory mají podle výrobce mimo jiné i mimořádně nízkou spotřebu a emise, za což vděčí hlavně inovativnímu procesu spalování s názvem TWI Miller. Inovací se dočkaly i TDI verze, které s pomocí technologie dvojitého dávkování snížily emise až o 80% a jejich spotřeba se ve srovnání s předchůdcem snížila o 17%.
Výroba nového modelu Volkswagen Golf 8. generace začíná již v prosinci, kdy bychom se měli dozvědět i jeho startovací ceny. Na Slovensku by měl být dostupný pravděpodobně začátkem příštího roku.