@gem8mingen/Twitter

Němci Hansjörg ven Gemmingen se podařil obzvlášť významný moment, když na své Tesle Model S P85 najezdil celkem jeden milion kilometrů, což mu vysloužilo zápis do Guinessovy knihy rekordů.

Ani zdaleka se však nevzdává a jak uvádí portál TeslaMag, jeho nejbližším cílem je dosáhnout mety 2 milionů kilometrů.

Elektrické vozidla pohání (logicky) elektromotor, který je z konstrukčního hlediska poměrně jednoduchý, bezúdržbový a nepodléhá tak opotřebení, jako běžný spalovací motor.

Samozřejmě, existují i případy běžných vozů, které najely neuvěřitelné porce kilometrů, ale v případě Tesly je to o to zajímavější, že se tak stalo za poměrně krátký čas. Gemmingen vlastní Tesly Model S od roku 2014 a právě dnes se mu podařilo překonat tuto magickou hranici.

Ne v původním stavu

Jak dále dodává TeslaMag, provoz vozidla nebyla úplně bezproblémová a během této doby proběhlo několik záručních oprav, které musely být provedeny z důvodu konstrukčních nedostatků na vozidle.

Třikrát se měnila baterie, přičemž první výměna proběhla po ujetí 290 000 kilometrech a následná po 540 000 kilometrech. Poslední baterie tedy najezdila téměř půl milionu, přičemž její kapacita je stále na úrovni 86%. Nutno však podotknout, že ani v jednom případě nebyla chyba v článcích, ale v řídící elektronice.

Styl jízdy a způsob nabíjení byl přitom takový, aby byl co nejvíce šetrný k baterii. No i v případě hrubšího zacházení však lze říci, že baterie v Tesle jsou nadprůměrné a zřejmě to bude poslední věc, kterou je řešit.

Na baterie je navíc záruka až 8 let, takže ačkoli byla v tomto konkrétním případě měněna dvakrát, tak majitel za ni nezaplatil ani cent.

 

Několikrát byl měněn i samotný elektromotor, avšak chyba byla opět někde jinde a výměna byla vyřešena také v rámci záruky. Poslední výměna proběhla při 320 000 kilometrech. Celkové náklady na opravy a údržbu tak představovaly „jen“ 330 000 korun, což zahrnuje například nové pneumatiky, které se podle portálu Stuttgarter-zeitung museli měnit přibližně každých 50 000 kilometrů.

Jsme zvědaví, zda se šťastnému majiteli podaří i jeho další cíl a zda to vydrží i samotné vozidlo. To na první pohled vypadá být ve skvělé kondici a na jeho zevnějšku a vnitřku neznatelné žádné velké opotřebení.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )