Díky nové softwarové aktualizaci se jí podařilo zvýšit dojezd Tesly Modelu 3, čímž sesadila z pomyslného trůnu Hyundai IONIQ, informuje portál ETauto.
Tesla se tak poprvé v historii stala výrobcem nejefektivnějšího elektromobilu podle standardu MPGe (Miles per Gallon), což je americká alternativa k našemu evropskému WLTP ratingu. Ve zkratce se jedná o to, kolik mil dokáže dojet vozidlo na jeden galon pohonných hmot, ale v tomto případě je to ještě celé přepočítané na kW podle formule EPA, kde jeden galon reprezentuje 33,7 kWh energie, informuje Electrek.
Dosavadním lídrem byl v tomto žebříčku Hyundai, který si už od roku 2016 držel prvenství jako nejefektivnější elektromobil s modelem IONIQ. V roce 2019 byl jeho MPGe rating na úrovni 136, což znamená, že jeho spotřeba byla 25 kWh na 100 mil, respektive na 160 kilometrů. Verze Tesly Model 3 Standard Range Plus z roku 2019 získala MPGe rating jen o něco nižší, přesně 133, což však představuje přibližně stejnou spotřebu energie.
Modely pro rok 2020 v obou případech prošly značnými změnami, v případě Tesly se však jedná o softwarovou aktualizaci, v případě Hyundai došlo ke zvýšení kapacity baterie a také o vizuální změny na vozidle, co se zřejmě negativně projevilo na ergonomii a samozřejmě i na váze vozidla , díky čemuž došlo i ke zvýšení spotřeby energie. Model Hyundai IONIQ pro rok 2020 tak získal nižší rating 133 MPGe, ale Tesla díky softwarové aktualizaci svou spotřebu snížila, a tím pádem zvýšila i dojezd.
Novým nejefektivnějším vozem je tak Tesla Model 3 Standard Range Plus pro rok 2020 s ratingem 141 MPGe a spotřebou 24 kWh na 100 mil (160 km). Tesla tak opět potvrdila, jak dokáže optimalizace systému zlepšit vlastnosti vozidla, které jiní výrobci většinou zlepšují výkonnějšími hardwarovými součástkami.