Ačkoliv od původní obuvi, kterou nosili lidé v dobách života Ježíše Krista mají na míle daleko, nějak takto si designéři představují vizi „biblických bot“. Jejich podrážka je plněná svěcenou vodou, nechybí na nich ani náboženský přívěsek a prodávaly se za více než 70 000 korun. Nové tenisky se slavným logem se vyprodali během něco přes minuty.
Zdá se, že svět módy nikdy nespí. Důkazem je nová kolekce modelů bot Nike Air Max s číslem 97, která neskrývá inspirační teologií a jedinečnost
Bílá barva, krucifix na šňůrkách, odkaz na Matúšův žalm 14:25 a svěcená voda v jejich podrážkách. To je nový model exkluzivní limitované edice bot Nike Air Max 97, které svět módy pobláznily natolik, že i přes astronomickou cenovku se podle portálu Unilad vyprodaly během jedné minuty. Protože však byly vyrobeny v počtu 24 kusů, není na tom nic neobvyklého.
Jak se cítil Ježíš, když chodil po hladině vody?
Za jejich návrhem a výrobou stojí kreativní značka MSCHF z amerického Brooklynu a na koupi svých budoucí majitele lákaly i tím, že když je budou mít na nohách, ucítí, jaké to je chodit po hladině vody. Tento claim se dokonce stal víceméně i skutečností díky podrážce tenisek plněné tekutinou, která má být svěcenou vodou se může každý majitel exkluzivních tenisek cítit jako Ježíš.
Kreativci z MSCHF pustili limitovanou adici Air Maxů do prodeje 8. října a jejich původní cena byla téměř 33 000 korun. Podle portálu New York Post poslala skupina tvůrců v rámci propagační kampaně 6 párů influencerům, mezi nimiž nechyběl ani raper A$AP Rocky. Následně šly do prodeje, kde jejich cena narostla.
Vyprodané za něco přes minutu
Prozatím jsou tenisky, které nejsou oficiálním produktem značky Nike, jejich tvůrci jen nakoupili základní verzi Air Maxů 97 a dotvořily ji podle své vize, vyprodáno. Podle oficiálního webu se ale limitovaný počet dostane do prodeje i příštích pár měsíců vždy v druhé a čtvrté úterý v měsíci. Pokud po nich toužíte, třeba je dostupnost neustále sledovat, protože příště se mohou vyprodat ještě rychleji.
A proč vlastně tenisky vznikly? Hlava kreativní skupiny MSCHF Daniel Greenberg pro portál NY post prozradil, že víceméně šlo o žert. „Zajímalo nás, jak by vypadala spolupráce s Ježíšem Kristem. Sám jsem Žid a jedná věc, kterou vím, je, že chodil po vodě,“ řekl.
Unilad, NY Post, Hypebeast, MSCHF