Jedna z nejznámějších společnosti v tomto segmentu ukázala kola budoucnosti, které se postarají i o běžný defekt a přizpůsobí se jízdním podmínkám. Continental ukázal propracovanou technologii svých kol, které se dokáží samy zahustit a při jízdě zvládají analyzovat a monitorovat vlastnosti pneumatiky.
Budoucnost mnoha běžných produktů a zařízení je spojeno s moderními technologiemi, které jim přinášejí další užitečné vymoženosti. Dnes máme k dispozici množství inteligentních zařízení do domácností.
Velkou proměnou prošly za uplynulé desetiletí i samotné automobily a mnoho dalších produktů, které jsou s přidanými technologiemi stále inteligentnější. Inovace však neobešly ani svět pneumatik pro auta, kde jsme se dočkali mnoho skvělých novinek.
Kolo budoucnosti v podání Continentalu je plné technologií
Za zmínku stojí i nový typ kola od Michelinu, který v pneumatice nevyužívá stlačený vzduch, ale jeho využití v reálném provozu je zatím na pochybách. Continental však vidí budoucnost ve svých nových kolech obutých do „run-flat“ pneumatik, kterým přidal užitečnou techniku.
Díky vestavěnému kompresoru, senzorem a elektronice dokáže takové kolo s technologií pojmenovanou jako Conti Adapt samostatně řídit, monitorovat a upravovat tlak v pneumatikách.
Navíc je při běžném defektu schopné vyplnit vzniklé poškození lepidlem, které zabrání unikání vzduchu. Tento způsob by tak mohl ještě více vylepšit dnešní run-flat pneumatiky a zcela nahradit různé spreje na nouzové opravy defektů v bezdušových pneumatikách. S technologií Conti C.A.R.E. je kolo vybaveno senzory, které vyhodnocují získaná data o stavu pneumatiky z monitorovacího systému ContiSense.
Koncept, který může v budoucnu změnit segment
Ten následně prodává data do systému ContiConnect Live, který umožňuje efektivní správu vozového parku firem a přináší přehled o aktuálním stavu kol. Během jízdy je vzduch v pneumatice doplňován případně odstředivým čerpadlem, které dokáže doplnit tlak na ideální hodnoty, čímž pomáhá zlepšovat jízdní vlastnosti a dokonce snižovat emise.
Přebytečný vzduch se uskladňuje ve vestavěné nádrži kola a může být využit při úpravě tlaku během změny jízdy. Jistěže, takové technologické řešení nebude rozhodně levné.
V budoucnu se však můžeme setkat u nových aut i s takovou inovací, která přinese vyšší komfort a zároveň se postará o rychlou opravu případných defektů či doplňování tlaku v pneumatikách, informuje MotorAuthority.