O to, jak se mu s autem daří, informuje na svém Twitteru. O tématu píše Electrek.
Najel až 100 000 mil
Píše se 31. března 2016, a Artur Driessen si mezi prvními rezervoval nově představený Tesla Model 3. O dva roky později se elektromobilu konečně dočkal, a již během prvních 6 měsíců na něm najel přes 20 000 mil (32 200 km). I když to rozhodně není malé číslo, ve skutečnosti to není nic ve srovnání s tím, co na svém elektromobilu najezdil za poslední rok.
Over the past year, I have explored 48 states, visited Mexico and Canada, and done it all through the Supercharger network. Well, I used a couple of destination chargers too. Here’s to another 100k. @tesla @elonmusk @TeslaMiles @Teslarati @FredericLambert @cleantechnica pic.twitter.com/TeUXP8WhSH
— Maiden Voyage: A Voyage Without Carbon (@MCarbon) October 19, 2019
Během cest po USA totiž teprve nedávno překročil magickou hranici 100 000 mil (160 000 km), a stal se tak pravděpodobně prvním majitelem Modelu 3, kterému se to za ten čas podařilo. Své zkušenosti poctivě dokumentoval na svém Twitteru a blogu, a podělil se tak o zajímavé postřehy, ale také o to, jak se mu s autem daří.
Údržba bez větších problémů
Mezi ty nejdůležitější patří samozřejmě to, co zajímá téměř všech – údržba a opravy. Jeho Model 3 však ukazuje, že životnost auta je na velmi vysoké úrovni. „Pokud jde o údržbu, kdybych auto neujezdil k smrti, jediné co by potřebovalo vyměnit jsou pneumatiky. Ty mi vydrží v průměru 40 000 kilometrů“.
Kromě nich jsem však musel vyměnit A-rameno, protože když byl nárazový vítr příliš silný, zabouchl mi dveře až na doraz a rozbili kousek uvnitř konstrukce. „, Řekl Driessen pro Electrek. Výměna však podle jeho slov stála méně než 500 dolarů.
Problémy nenastaly ani ve výdrže baterie, a podle Driessen má nyní jeho Model 3 Long Range maximální dojezd 486 až 496 kilometrů, což je asi 2,5% ztráta oproti původnímu psanému dojezdu vozidla, který je na úrovni 500 kilometrů. To je obzvláště působivé vzhledem k tomu, že ji nabíjel výhradně prostřednictvím rychlých nabíjecích stanic Supercharger, které při dlouhodobém používání nejsou pro zdraví baterie ideální.
Pomohli mu v tom však i velmi dobré nabíjecí návyky. „Jen dvakrát jsem klesl pod 10%, a nikdy jsem nenechal své auto zapojené déle, než mělo být. Pokud je Supercharger dostatečně blízko, nenabíjím více než 60%, a okamžitě jdu na cestu, takže auto nikdy nestojí s plnou kapacitou.“, uvedl Driessen.
Další vývoj Tesly Model 3 není rozhodně zavržen ani samotnou společností, a její CEO, Elon Musk, dokonce v dubnu tohoto roku pro vozidlo stanovil několik opravdu ambiciózních cílů.
Podle Muska je totiž Model 3 postavený tak, že jeho celková výdrž je na úrovni až 1 600 000 kilometrů, přičemž baterie vozidla má mít životnost od 480 000 do 800 000 kilometrů, čemu Driessenove určitě přidávají na váze.