Jen díky vzájemnému soudnímu sporu zcela odstavit automobilky od dodávek baterií, informuje portál Autoblog.
Spor těchto dvou společností se vyostřuje již od minulého roku, kdy LG Chem podala na SK Innovation žalobu, podle níž měli někteří bývalí zaměstnanci LG Chem, kteří prošli do SK Innovation, ukrást patenty a porušit právo duševního vlastnictví. Společnost SK Innovation totiž podepsala kontrakt o dodávce baterií s koncernem Volkswagen, díky čemuž začali stavět novou továrnu v Georgii za 1,7 miliard dolarů, která se nachází jen 200 kilometrů od továrny Volkswagen.
Jak informuje AutoForum, SK Innovation si mělo do své firmy stáhnout až 77 předních inženýrů z LG Chem, takže důvod o obavy z krádeže patentů je na místě. Podle SK Innovation se však nic takového nestalo a novým zaměstnancům měli dát podepsat smlouvu o tom, že v jejich společnosti nebudou využívat žádné informace získané v předchozích zaměstnáních. LG Chem si však myslí něco úplně jiného a právě jejich patenty a technologie měly pomoci SK Innovation k uzavření smlouvy se skupinou Volkswagen.
Spor se tak dostal až k soudu, kde ho bude řešit Americká obchodní komise. Proces je naplánován na 5. června, přičemž finální verdikt by mohl padnout až o čtyři měsíce později, tedy 5. října. Společnost LG Chem se obává, že za tento čas by mohli ve společnosti SK Innovation zmařit všechny důkazy, proto soud požádali o předběžné rozhodnutí, které by však mohlo zastavit aktivity na výstavbě nové továrny, ale zároveň i zpomalit dodávky baterií z jiných továren. Toto je příklad, kdy soudní spor odstaví pouze jednu automobilku.
Podle odborníků klidně může nastat i situace, že spor prohrají obě strany, což by pro trh s elektromobily znamenalo úplnou katastrofu. Obě společnosti by tak přišli o všechny své patenty a s vývojem se dostanou na začátek. To by znamenalo konec dodávek baterií pro takových hráčů, jako je Ford, Tesla, Kia či Jaguar Land Rover.