Cílem bylo vytvořit malé, nepříliš drahé elektrické autíčko do městského prostředí s názvem LSEV. Časem se přiblížila i realizace tohoto projektu a jméno se změnilo na YoYo. Společnost však na výrobu potřebuje o něco více prostředků, a tak spouští crowdfundingovou kampaň, v níž chce vysbírat až 14 000 000 korun. Těm, co tento projekt podpoří, slibuje téměř až o polovinu nižší kupní cenu (150 000 korun), informuje New Atlas.
Vývojáři vytvořili YoYo tak, aby byly značně sníženy náklady na jeho elektrickou jízdu. Zároveň umožnily mnoho způsobů personalizace vozidla, protože díky 3D tisku všech komponentů bude společnost v budoucnu schopna nabídnout nejen celou škálu náhradních dílů na opravu poškozených kousků, ale i různých stylů dílů, aby se vzhled vozu dal měnit podle vkusu majitele. Očekávaná běžná cena má být na úrovni 270 000 korun, což z něj udělá jeden z nejlevnějších elektromobilů.
Mini-hatchback je upraven podle evropských bezpečnostních standardů. Všechny komponenty dvoumístného auta jsou připevněny k ocelovému rámu, přičemž má vpředu i po bocích nárazníky a nachází se v něm i ochrana proti převrácení. Mezi další bezpečnostní prvky patří také ABS, kotoučové brzdy na obou nápravách a airbag řidiče.
Stejně jako například Renault Twizy, i YoYo zapadne do kategorie L7 mezi těžké čtyřkolky. Rozměry 2,5 metru na délku a 1,5 na šířku umožňují praktické ovládání a jednodušší parkování. Motor s výkonem na úrovni 7,5 kW, může stoupnout až na 22 kW a bude mít systémově omezenou maximální rychlost na 70 km/h. Vzít ho na dálnici tedy určitě nedoporučujeme. Naopak YoYo je jako stvořené do městských ulic.
Na jedno nabití sice ujedeš jen 150 km, ale výhodou je vestavěná technologie LiFePO4, která monitoruje fungování baterie. Když se opotřebuje, technici baterii s nízkou výkonností vymění za novou. Majitelé YoYo tak budou pravděpodobně moci profitovat z budoucích vylepšení technologií baterií. Mimo jiné ve výbavě kompaktního elektrického mini-hatchbacku najdeme panoramatickou střechu, velký dotykový displej a úsporné LED světla vpředu i vzadu a 180 litrový kufr. Elektrická zrcátka a bezklíčový vstup jsou samozřejmostí.
Jelikož společnost XEV nemá dostatek peněz na rozběhnutí výroby, rozhodla se použít crowdfundingovou kampaň přičemž těm, kteří ji podpoří, slibuje více druhů odměn. Pokud bydlíš na území Evropy a rozhodneš se tento projekt podpořit částkou 150 000 korun, což je o 110 00 korun méně, než očekávaná prodejní cena, pravděpodobně ti v prosinci příštího roku auto dovezou rovnou domů. Ale pozor, nabídka platí pouze pro prvních 500 objednávek. Více podrobností se dozvíš zde a ve videu níže.