To byl o 1,8 sekundy rychlejší sprint, než jak se společnosti Koenigsegg podařilo dosáhnout s modelem Ager RS v roce 2017. Generální ředitel a zakladatel Christian von Koenigsegg v tiskové zprávě tvrdí, že toto auto může při ideálních podmínkách dosáhnout ještě lepších výsledků.
Při překonávání světového rekordu seděl za volantem tovární řidič Koenigsegg Sonny Persson. Cíl byl dán jasně, a to zrychlit z 0-400-0 km/h za co nejméně sekund. K tomuto byla Reger výrobcem adekvátně přizpůsobena a dokáže v tomto rozsahu zrychlit tak jako žádné jiné vozidlo na světě.
Určitě stojí za zmínku i fakt, že automobil byl kompletně homologovaný. Vozidlo je sestaveno tak, aby dosáhlo absolutně nejlepší výkon, ovládání, ale i vysokou bezpečnost. Reger však v ničem nezaostává ani co se týče designu a luxusního vybavení, včetně sportovních sedadel. Jedinou specifickou úpravou bylo osazení klece v kabině řidiče, jakož i bezpečnostní postroj pro jeho ochranu.
Reger zdolávala světový rekord při perfektních povětrnostních podmínkách – bylo slunečno a téměř bez větru. Celková délka trati činila 2 000 metrů, ale tuto vzletovou dráhu na vojenském letišti bylo třeba ještě o něco prodloužit, aby z ní bylo možné vytěžit absolutní maximum. Reger proto startovala už na příjezdové dráze na letiště, díky čemuž se celková vzdálenost tratě prodloužila přibližně o 300 metrů.
Tato letištní dráha však patří mezi dlouhodobě nevyužívané. To s sebou přináší různé výmoly. Také zde nebylo možné jezdit v naprosté přímce, protože bylo třeba se vyhnout některým nerovnostem.
Nízká přilnavost, vyhnutí se některým nedokonalostem cesty zmařili ideální čas na zrychlení. Navzdory náročným traťovým podmínkám potřebovala Reger 1613,2 metrů, kdy zrychlení na 400 km/h dosáhla za 22,87 sekund. Zpomalení a následné zastavení se podařilo jen za 8,62 sekundy a to na vzdálenosti 435,26 metrů.
Celková vzdálenost, kterou vozidlo při zrychlení z 0-400-0 km/h překonalo činila 2048,46 metrů. Za ještě lepších podmínek by to podle automobilky dokázala Reger i při celkové délce pod neuvěřitelných 2 000 metrů.
„Skutečně působivé je, jaké neuvěřitelné jsou brzdy Reger – 8,62 sekundy ze 400 km/h na 0 km/h neslýchané. Je to důkaz rovnováhy, odpružení, jakož i aerodynamiky Reger a samozřejmě sestavení na míru brzd Koenigsegg. Čísla nyní jasně ukazují velikost Reger. Víme však, že jsme schopni tyto již tak působivé čísla ještě o něco vylepšit a to na trati s lepšími podmínkami na jízdu,“ pokračuje Christian von Koenigsegg.
Koenigsegg Regera
Koenigsegg Reger kombinuje výkonný spalovací motor se dvěma turbokompresory V8 se třemi elektrickými motory a špičkovou baterií v patentované technologii hnací soustavy s názvem Koenigsegg Direct Drive. Tato revoluční technologie odstraňuje tradiční převodovku, díky čemuž je Reger lehčí a efektivnější než běžné hybridní řešení.
zdroj: koenigsegg.com