Pixabay

Uživatelé Androidů s verzemi 9 a 10 si už pár měsíců stěžují na problém, který jim znemožňuje vytvořit zálohu systému.

Google však dosud nevydal žádnou opravnou aktualizaci, a tak si uživatelé hledají řešení podle sebe, píše AndroidPolice.

Redaktoři z AndroidPolice dokonce oslovili Google s otázkou, zda tento problém registruje a zda pracuje na jeho opravě, ale odpovědi se bohužel dosud nedočkali. Je to již více než 9 měsíců, co se uživatelé smartphonů s Androidem 9 a Androidem 10 stěžují na fakt, že nefungují zálohy celého systému.

Nejhorší na tom je, že uživatel nedostane ani žádné upozornění s informací, že zařízení se nepodařilo zálohovat nebo zařízení již nebylo delší dobu zálohované. Zálohování systému sice můžeš mít zapnuté, ale tlačítko pro okamžitou zálohu je neaktivní, a to i v případě, že ti na zálohu čekají některá data.

Někteří uživatelé se shodují na tom, že problém by mohlo způsobovat šifrování záloh na uzamčené obrazovce, které je součástí posledních dvou verzí Androidu. To znamená, že pokud používáš na uzamykání obrazovky nějaký bezpečnostní prvek, ať už jde o PIN, vzor nebo otisk prstu, zálohy systému jsou nefunkční, ale problém je, že zůstanou nefunkční i po odemknutí zařízení.

jahiscallin/Reddit

S dočasným řešením přišel jeden z uživatelů, který ho sdílel na Redditu. Podle něj stačí jednoduše na moment vypnout zabezpečení obrazovky. Po tomto kroku by mělo tlačítko pro vytvoření zálohy systému stát modré, čímž se stává aktivní a ty jsi tak zařízení můžeš zálohovat. Nezapomeň si však po tomto kroku smartphone opět zajistit.

Jedná se o velmi nešťastné řešení, ale je poměrně jednoduché a hlavně funkční. Druhý způsob, se kterým přišli technici z XDA-developers, je složitější, ale problém dokáže vyřešit natrvalo. Tento postup však vyžaduje použití ADB, proto se doporučuje pouze zkušenějším uživatelům.

0
Uložit článek
Komentovat ( 0 )